Skontaktuj się z nami: 503 019 186
Leasing auta stanowi, obok kredytowania lub nabycia za gotówkę, jeden ze sposobów finansowania jego zakupu. Pozwala swobodnie dysponować samochodem, nie obciążając zdolności kredytowej leasingującego - a także - w przypadku przedsiębiorców, daje możliwość odliczenia podatku VAT. Okres leasingowania samochodu może trwać od 24 miesięcy do nawet siedmiu lat, dlatego też cena wykupu samochodu po okresie jego leasingowania jest niemal symboliczna.
W zależności od rodzaju i wartości pojazdu, wysokości pierwszej wpłaty i okresu leasingu, w trakcie jego przyznawania można zastosować jedną z dwóch procedur:
Sprawdź, czy i kiedy można zawrzeć umowę leasingu bez zaświadczeń.
Procedura uproszczona stosowana jest przede wszystkim w przypadku chęci sfinansowania preferowanych środków trwałych, czyli samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej trzy i pół tony. W procedurze uproszczonej, w przypadku osób nieprowadzących działalności gospodarczej, aby starać się o leasing, wystarczy złożyć wniosek leasingowy oraz ksero swojego dowodu osobistego. Jeśli osoba ubiegająca się o leasing jest zamężna, potrzebne będzie ksero dowodu współmałżonka oraz, w przypadku rozdzielności majątkowej, dokument potwierdzający jej ustanowienie.
Jeśli natomiast o leasing w procedurze uproszczonej stara się przedsiębiorca, dodatkowo potrzebne będą również dane rejestrowe firmy, takie jak numer NIP i numer REGON. Nasza firma świadczy usługi finansowe, pomagając klientom indywidualnym i firmowym sprawnie oraz szybko przejść przez uproszczone procedury udzielania kredytów samochodowych, oraz leasingów. Dbamy o to, aby uprościć formalności do niezbędnego minimum.
Procedura leasingowa standardowa z kolei dotyczy zazwyczaj pojazdów, których wartość przekracza 200 tys. zł netto. Ma to miejsce często w przypadku samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej trzy i pół tony.
Procedura standardowa polega na zbadaniu zdolności kredytowej na podstawie dokumentów finansowych. Dlatego też w przypadku leasingowej procedury pełnej, oprócz wyżej wymienionych dokumentów, konieczne będzie również przedłożenie dokumentów finansowych, potwierdzających obrót i dochód firmy wnioskującej o leasing, takich jak:
Niektóre firmy leasingowe mogą dodatkowo żądać zaświadczeń, zwłaszcza w przypadku transakcji o większej wartości. Potrzebne może okazać się zatem zaświadczenie o braku zaległości podatkowych z Urzędów Skarbowych oraz z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a także wyciągi z banku, dokumentujące obroty na koncie i istniejące zobowiązania.